Sjukling

Så, årets första sjukskrivning kom redan i januari! Bra jobbat Baltazar!
 
Torsdagkväll åt jag middag hemma hos Ramses (tidigare benämnd som 'Y', men jag tröttna på alla ensbokstäver, haha). Det var minst sagt en spännande kväll, som det får bli mer om i ett annat inlägg. I vilket fall som helst, han följde mig hem och när jag kom hem runt midnatt så var allt fina fisken.
 
Fredag morgon vaknade jag av hela sängen var genomblöt och jag kallsvettades om vartannat. Fredag till söndag var jag helt sängliggande och kunde med stor möda ta mig helt in till varddagsrummet. Igår var jag till läkaren och är sjukskriven ut veckan - luftvägsinfektion - IGEN!! Jävla astma. Har dock börjat känna mig bättre sista dygnet och har tillochmed fått pluggat lite matte (1 delkaptitel matte 1 tv-avsnitt, haha)
 
Fina vänner har jag också - tofsen (tidigare benämnd som 'P') anmälde sig frivillig att serva mig och Randy (tidigare benämnd som 'R') och gjorde ett ypperligt jobb med handling och matlagning. 
Lördag kom Ramses förbi, han var här i mindre än 1 minut och han kom enbart för att överlämna en halvstekt pizza som han lagat - han hade tagit en omväg och klämt in det här mellan allt annat som hände i helgen. Jag blev nästan helt gråtfärdig!
 
Ramses ja, sa ju att det skulle bli ett annat inlägg, men just nu är jag lite besviken, fast jag har noll rätt i världen att vara det. Vi skulle träffats idag och jag har fortfarande inte hört av honom (vi har chattat på FB till och från hela dagen) och för ca 1 timme sen tog jag mod till mig att ringa, men det var inget svar. Det är inte hela världen, C en av hans bästa vänner och rumskamrat kom hem idag och hon var varit borta i över en månad och han började en kurs idag + att det är mycket på jobbet. JAG VET DET DÄR! Men jag klarar fanimej inte att få honom ur mitt huvud!! Det är så mycket jag har lust att göra med honom, att jag helt seriöst håller på att explodera!
 
Nåväl, det är en dag imorgon också och fram tills dess så får jag väl underhålla mig själv (:

Kommentera här: