Välkomen hem!

Bilderesultat for murphy's law
 
JAG BORDE BELÄGGAS MED RESEFÖRBUD!
 
Jag får dra hela historien vid ett annat tillfälle - men jag fattar inte hur det alltid kommer sig att absolut ALLT går snett när jag är ute och reser?!
 
HUVUDPUNKTEN i det här en vurpa som inträffade ca 05:15 imorse, medans jag skyndade till flybussen med 26 kg på ryggen, en obalanserad ryggsäck och Converse på 2 decimeter snö.
 
Jag kommer inte ihåg fallet och inte hur jag tog mig upp heller. Kommer ihåg att jag låg och kravlade/rullade på backen och försökte ta mig upp. Allt jag kunde tänka på var att inte missa flyget och att datorn låg oskyddad mot snön. Mitt sista minne är att jag ser plogbilen uppe i backen och tänker "helvete! det finns inte en chans i världen att han ser mig!" Så började jag asgarva - och så plöstligt så stod jag upp.
 
Utan tvekan har jag fått en hjärnskakning, frågan är bara hur allvarlig den är. Inte sovit på över ett dygn (och dåligt dagarna innan), knappt ätit något idag och stressat som en iller. Svårt att avgöra vad som är sömnbrist och vad som är hjärnskakningen?Var ganska förvirrad efter fallet, kunde inte skilja på höger och vänster, läsa en karta eller uppfatta enkel information såsom "bara fortsätt att gå rakt fram". Hölrel också på att checka in nycklar och mobil i bagaget på flygplatsen.
 
Så nu sitter jag och funderar på om jag ska ringa akutmottagningen och rådfråga (och kanske få sitta på akuten hela natten och kanske till och med en sjukskrivning - NEJ TACK!) eller fortsätta i samma idiotiska tempo och gå på KomVux ikväll?!
 
 
I övrigt så slog ångesten till mig som en atombomb när jag landade idag. NEJ - jag är färdig med den här stan! NEJ - Ramses ska inte få stjäla ett uns jävla mer energi av mig. NEJ - jag ska hålla mig undan folk och hålla mig till de vänner jag redan har.

Kommentera här: