Happy Kon Tiki Day!

I dag är det exakt 70 år sedan Thor Heyerdal och hans expedition med båten Kon Tiki nådde Raroia, Polynesien. En betydlligt större bedrift än att jag föddes på ett regionssjukhus i Norrland för närmare 30 år sedan.
 
Fredagen slog den årliga Augusti-Ångesten till med full kraft. Alla planer jag hade i helgen ställdes in och allt jag borde gjort blev liggande. I dag hade Ramses spontant ordnat en Hejdå-fest för S och när det kom till min vetskap att detta även var en improviserad födelsedagsfest för mig, slog jag bakut. Efter att han satt mig på en rejäl guilttip blev jag ändå med, men födelsedagselementet ströks från agendan.
 
Det blev en riktigt fin kväll tillslut. Ramses slog följe till hamnen (halvvägs hem) och några sekunder efter tolv utbrast han med stora rörelser "HAAAAAPPPY BIIIIIRTTHHHDAAAY BAAAALLLTAAAZZZAR!"  Jag kontrade med " HAPPY KON TIKI DAY!!" och kundgjorde därefter att från och nu - i år - firar vi  inte längre min födelsedag - men Kon Tiki Day. Varpå Ramses svarade
 
"I don't care what we celebrate. As long as we can go out tomorrow and eat a nice dinner and enjoy life together. As long as I can see you smile and be happy"
 
Så. Så enkelt var det att bota födelsedagsångesten. Fira något annat istället :)

Kommentera här: