Sjukt mycket Karmapoäng

Denna helgen har varit riktigt intensiv. Mycket att pyssla med hemma och plugget. 
 
Igår runt den här tiden drog jag över till Kh. Hon ska flytta till London i några månader och har därför bestämt sig för att flytta ut på riktigt.
 
5 år av plugg och doktorsavhandlande.  Puh! 
5 år med ärvda kläder och resor runt halva jorden.
5 år som skall packas ned i kartonger och köras runt hela stan för tillfällig förvaring. 
 
Jag tror vi bägge hade underskattat hur mycket arbete detta var. 
 
Det blev inte många timmars sömn i natt,tror vi kom oss till kojs vid 3.
 
Nu är hon och en annan ute och budbilar. Jag sitter här med en kall öl och försöker samla energi till att gå till bussen.
 
Men det blev många fina samtal i natt och god öl. Jag har också fått med mig alldeles för mycket kläder hem.
 
Bäst av allt har ändå varit att jag fick bestämma musik idag. Jag skruva på Timbuktu på högsta volym. Hon begrep inte ett ord, men klarade trots detta av att påpeka ' är det där verkligen svenska? Han låter ju inte alls som dig när du pratar! '
 
Men bäst av allt - hon älskade det hon hörde. Vi har redan nu sagt att vi ska sticka till Svea och se han live.
 
En bra helg med andra ord. I natt kommer jag att sova riktigt gott.

Kommentera här: