Sykes - Picotavtalet!

Ibland när jag är på lite för bra humör och i tillägg har både druckit och rökt, så kan jag blir - ja vad ska man kalla det? Överivrig? Plump?
 
Gårdagen var störtskön, fyverkerier, julbord, fina människor nya som gammla. Utgång på krogen, tyvärr ville inte mitt gäng stanna på Latinamerika-baren (där andra halvan av mitt vängäng befann sig), så efter lite sökande och köande hamnade vi på en sportbar (!!!) och där introducerade jag A för 1) Gin och Tonic 2) Ishockey.
 
Fick en julstjärna av C, som dessvärre inte överlevde krogrudan, men jag ska försöka att skaka liv i den. En kvinna från Ryssland som jag träffade på julbordet blev så begeistrad över mina stuffed mushrooms, så jag har fått en inbjudan till adventskonsert i katedralen idag ;) Fin avslutning på helgen!
 
Ja, tillbaka till mitt beteende. Så här är det, jag har studerat Mellanöstern sedan jag var 20 år, jag har bott i regionen och har en grad i Mellanösternhistoria. Det goes without saying att när det här kommer på tal, så blir jag lite över genomsnittet ivrig, även i nykert tillstånd. Så att jag hade druckit 2 liter cider och i tillägg rökt en hel del, hjälpte inte när den 19-åriga studenten från konsthögskolan kläckte ur sig " Situationen i dagens Mellanöster är George Bush fel!" Och kom ihåg - jag har inte mycket övers till det där landet, men han hade fel och jag blev så ivrigt att jag SKREK UT!
 
SYKES-PICOT-AVTALET!!!!!!!!!!!!!!!! Med en efterföljande monolog där jag i korta och kronologiska drag förklarade händelseförloppet från 1916 till dagens dato. Naturligtvis var jag tvungen att tillägga "I seriously suggest that you look into this before entering av discussion of this charater again!" IDIOT!!
 
Och grejen är att mina polare tycker alltid att det här är skitroligt, men den här stackaren hade känt mig i några minuter och jag körde över honom totalt i min iver. Jag tänkte inte så mycket på det till en början, men när han hastigt och lustigt lämnade festen kort därefter insåg jag vad jag hade gjort.

Så, jag måste antingen lära mig att lägga band på mig själv, speciellt när jag är runt folk som inte känner mig så bra. Eller kanske det allra enklaste - sluta dricka och sluta röka - då är nästan 90% av problemet löst.
 
Bildresultat för lysfesten bergen 2016

Kommentera här: