To drink for health is like fucking for innocence

Julaftonens klokaste ord från en överberusad vitryss.
 
Julen var okej. Julstämning infann sig aldrig helt, men middagen var mysig med god mat och mycket dricka. En brokig skara som sträckte sig frå Vitryssland till Mexico. Det hjälpte utan tvivel att vara runt andra i går. Jag var hemma klockan 05.00, inte allt för full, vaknade vid 10.00 och har degat sedan. 
 
November och december har varit helt galna och det har varit så mycket att göra. Så när jag kom hem på onsdag och insåg att det inte fanns några måsten överhuvudtaget, så gick jag nästan in i chock. 
 
Kvällarna denna vecka har tillbringats i soffan med ett glas vin eller två, stirrandes in i väggen - timme efter timme. Kombinerat med dålig sömn så är det här inte helt optimalt. Jag har gett mig själv en dag till att hålla på så här på. Imorgon måste jag börja ta tag i livet. Städa rummet, plugga matte och börja förbereda framtiden , som närmar sig med stormsteg.
 
December har varit en galen månad. Så mycket sorg och glädje i ett. Och sista dagarna när jag legat och stirrat in i väggen och tänkt över mitt livs. Så har jag kommit till en hel del insikter och också fattat ett viktigt beslut. 
 
Gårdagens underhållning. Vet inte i hur många timmar vi satt med det här! 

Kommentera här: