Oförklarlig svartsjuka?!

Alltså, är det bara jag som är helt sjuk eller är sånt här normalt?

Det här är grejen, jag känner en kille, eller snarare kände han och jag kände han inte så väldigt bra för den delen heller. Vi pluggade ihop i Mellanöstern, han gick i klassen under mig och så festade vi och idrottade ihop och det var väl typ det. Allt jag egentligen vet om honom är att han är ashet, har stor karisma, intelligent till tusen och ganska charmerande. Det mest personliga jag vet om honom är att han, precis som mig är ett stort Monty Pyhton - fan (vi brukade re-citera MP sketcher ihop på lunchrasterna). Men det är allt.
 
Jag skulle nog säga att det fanns någon typ av kemi mellan oss, iallafall i början av terminen, men jag var för det första nygift och för det andra blev jag ganska manisk i slutet på terminen och brände en hel del broar. Första kanske två åren efter att jag flyttade därifrån så blev jag (och andra från skolan) lite då och då bjuden till hans hemstad på lite olika grejer (typ Halloween fester och sånt), men eftersom att jag aldrig kunde komma så blev jag inbjuden mer och mer sällan. Sista två åren har vi i princip bara pratat med varandra lite snabbt på födelsedagar och när jag var och besökte hans hemstad tidigare i år så berättade jag inte ens att jag var där.
 
Så det är liksom det som är grejen, jag känner knappt killen och den lilla relation vi en gång hade var väldigt platonisk.
 
Och lik förbannat så kunde jag kännna hur avundsjukan svepte in i hela kroppen och tog över mitt förstånd i typ 10 sekunder, när jag idag fick veta att han hade förlovat sig.
 
Det är ju helt idiotiskt och irrationellt. 
 
Är det jag som är helt galen eller ?

Kommentera här: