Det är svårare än vad man tror att ta en dubbel-selfie

....så det får bli en bild från fjället i somras istället :)
 
Jag har ju verkligen lagat ett råttbo av datumen när bror skulle komma. Han kom i onsdags iallafall och ingen av oss har haft tid/möjlighet till att träffa varandra.
 
Så igår skulle vi ätit middag, men han ringde på fredagskvällen och lämnade avbud. Så blev lördagen ett stort KANSKE. Jag sa till min rumskamrat att "jag är helt överbevisad om att han kommer ringa senare ikväll för att höra om jag vill hänga med ut på krogen!".
 
Det visade sig att jag känner min kära Bror mycket väl, haha!
 
Runt 21.00 ringde han och kom över en timme senare - med snus och  alkohol! Vi introducerade mina nya roomies för Patxaran och jag presenterade dem med orden "new rommies, this is old roomie!" 
 
Det var lite grann som, jag vet inte om ni har gjort det?! Men det finns vissa människor som gjort helomvändingar i sitt liv, kanske har man levt ganska vilt men så har man lugnat ner sig och fått likasinnande vänner. Och allt det där funkar helt fint, frams till något gammalt pucko från det förgågna dyker upp och berättar om dina synder i ditt tidigare liv. Lite så kändes det igår, haha! Bror var mer än villig att berätta om allt dum vi (ja, han använde iallafall plural) vi gjorde när vi bodde ihop. Och det är helt okej, det är ingen hemlighet att jag levt ganska galet. Men jag kan kanske har gett mina nya rumskamrater intryck av att jag är mer skötsam  och normal än jag faktiskt är, haha!! Dom verkar ha överlevt, för när jag kom hem imorse chockades jag av att de hade hängt upp en helt jävligt och psykotisk tavla på mitt rum. Jag gissar att vi är på samma vågläng nu :)
 
 
Grejen var att både jag och Bror vad aströtta och vi hade inte planer om att vara ute så länge. Vi hamnde på förfest i hans gamla kollektiv och därefter hamnade vi på någon julfest till Ekonomiskolan och inte nog med att vi var tvungen att punga ut €10 för att komma in, vi var så sjukt underklädda. Alla gick runt som om de skulle på Nobelmiddagen, jag hade en Crazy Cat Lady tisha och bror gick runt i fjällvandringskläder (ulltröja).
 
Bror tjatade på att vi skulle vidare till Opera en av de få pubar jag verkligen hatar i den här stan, men han är gäst så det var bara att pallra sig det OCH DET VAR SKITBRA! De spelade Swing, Balcan Beat och Ska och det var inte helt packat med folk för en gångs skull.
 
Så var ju planen att dra hem, men efter att Bror så generöst bjudit mig på middag på 7Eleven, hamnade vi återigen i hans gammla kollektiv. Och där log vi i jag vet inte hur många timmar och bara rökte och slappade.
 
Ca 0600, ankom vi min lägenhet för påtår av vatten och föda och efter ca en timma vandrade Bror hem.
 
En helt fantastiskt grymt bra kväll och jag är så lyckligt att jag bara vill skrika och hoppa av glädje. Allra mest vill jag nog kedja fast Bror till mitt rum och aldrig låta honom åka hem :)
 
Det där med alkoholen ja....jag skulle nog hävda att till trots för min späda kropp så har jag nog ändå en hyfsat hög toleransnivå och det var inte allt för länge sen jag var ute och festade betydligt hårdare än igår. Igår hade jag inte gjort något annorlunda. Jag hade ätit bra hela dagen och inte tagit några andra mediciner än vad jag annars gör.
 
Så jag drack ett glas Patxaran och sen en stor GT på förfesten och därefter ett glas vin på klubben. Så började spykavalkaden och det var inte och tro! Jag tror jag aldrig spytt av så lite alkohol någonsin, inte ens på tom mage? Jag fattar liksom inte var det var som hände?!
 
Nåväl, det var här det berömda sunda förnuftet flög ur fönstret. Klart jag fortsatte att dricka och klart som fan fortsatte jag och spy. Hemma hos mig låg jag och kramade toalettstolen, medans Bror servade med vatten, skitsnack och sympati.
 
Just det, Bror är fast bestämd på att jag ska få mig en rebound medans han är här och som en den goda vän är han villig att gå långt för det, haha! Jag sa till honom att jag är less på män, varpå han påpekade att han kände en supertrevlig lesbisk tjej, så ja, nu ska han tydligen sätta mig i kontakt med henne, haha!
 
Och så är det det där med att alla tror att jag och Bror är ihop, fem år senare tror fortfarande folk i våran yttersta del av bekantskapscirkeln att vi är ett par och det blir bara så hysteriskt roligt när Bror säger "huh? Det är ju skitäckligt!!"
 
Har en galen vecka framför mig. Fester, middagar och allt möjligt. Matteprov nästa måndag och jag är helt jävla oförberedd ): Men den dagen, den sorgen.
 
Nu ska jag till svenska kyrkans Luciafirande :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fin bild

Svar: Tack :)
Baltazar

Kommentera här: