Doctor of Chemical Engineering

Vad ger man någon som man redan gett sjuka och bra presenter till? Och vad ger man till någon man fått ännu sjukare och bättre presenter tillbaka av?
 
Budgeten till avhandlingspresenten var stram, han ville dessutom själv hålla det low-key (han är förbannad på att unversitetet la hans disputation precis innan jul). För att inte nämna att han fick en lite över genomsnittet bra kombinerad 30 års+hejdå present tidigare i år (tenntrådsarmband i Baskiens färger direkt från Syd-Same-Regionen).
 
Så här blev efter lite tankeverksamhet. Kombinerad avhandlingspresent + julklapp. Är det något livet har lärt mig är att mat och alkohol är helt ypperliga gåvor, till alla tillfällen!
 
Flaskan: Jag vet ingenting om vin, men jag vet att den här Cavan är god och prisvärd. Det fick bli den spanska delen av presenten (även om Bror själv aldrig skulle erkänna att han är från Spanien, haha)
 
Norrlands Pölsa: Den svenska delen av presenten. Jag måste erkänna att jag uppfört mig som en girigbuk sista dagarna. Jag hittade två burkar pölsa när jag flyttade (L var generös nog att ta med sig fyra burkar när hon var här tidigare i höst). Jag älskar pölsa. Bror älskar pölsa och det är utan tvivel lättare för mig att få tag på det än honom. Jag fick ta mitt förnuft tillfånga och mota egoismen vid grind. Men det gör ont.
 
Rosetten: Jag gick runt på stan och försökte hitta rosetter och presentpåsar men insåg att allt var hutlöst dyrt och fult och kom då på tanken att då kan jag lika gärna göra det fult och gratis själv! Dessutom fick jag använding för alla rosetter jag genom åren klippt av kläder och sparat. Bandet runt har jag virkat (min första virkning någonsin, yeah!).
 
Dwight Schrute: Ingen gåva är komplett utan några visdomsord från våran eviga hjälte Dwight Schrute. Den ena hänger bara runt flaskan och är ett internt skämt, den andra är ett brev.
 
Brevet: Inget emotionellt, men ändå skar sig rösten för mig när jag läste det högt för mig själv.
 
 
Nu är allt klappat och klart inför dagens stora händelse!

Kommentera här: