Kikar in och säger hej

....har varit dåligt med uppdatering sista veckan. Plöstligt började hösten på riktigt, men skola, jobb, förkylningar och taskigt väder. Just nu jobbar jag 70% och har 8 timmars skola i veckan. Och fast jag gör allt precis tvärtom än förra gången (dvs universitetet); förbereder mig innan lektionerna, jobbar aktivt med bok och sätter av minst 2 timmar varje dag, osv, så känns det ändå som att det inte är tillräckligt. Känns ändå som att jag ligger efter alla andra, men just den här känslan är jag och förmodligen varenda kotte som studerat på universitet/högskola, ganska känd med.
 
90% av tiden vill jag bara banka huvudet blodig när jag sitter där med matteboken. Men vet ni vad? Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt - trots all frustration! Min utbildningsbakgrund är inom humaniora och det kan vara så fruktansvärt abstrakt, därför är det ganska omväxlande med matematik - antingen är det rätt eller så är det fel. Ingenting mittemellan. Befrielse är väl kanske ett mer riktigt ord?!

Kommentera här: