Sjukstugan

Blev värre framåt eftermiddagen. Tilltagande illamående och yrsel och sen började jag spy på väg till Komvux. 
 
Pratade med min syrra som är sjuksköterska, hon rådde mig att söka vård. Sagt och gjort. Ner på närakuten  (där det tog under en timma att komma in!!) Där låg jag och kräktes i ett mörkt rum i någon timme, medan jag fick smärtstillande sprutor.
 
Jag och läkaren hade kommit överens om att jag skulle vara där i några timmar för piggna till och observeras. Därefter kunde han 'skriva ut mig till mitt kollektiv ' , med order om att de stackarna skulle väcka mig varje timme hela natten.
 
Men kring 20.00 var mitt tillstånd fortfarande oförändrat, så han ville lägga in mig för observation och efter att ha kontaktat bakjouren bestämdes det att detta skulle göras efter en CT.
 
Taxi upp till riktiga akuten där jag nu ligger och väntar. Det kunde varit värre, han blivit undersökt av en ung fager neurolog och en ännu snyggare läkarstudent (naturligtvis med rötter i Mellanöstern 😃) 
 
Nu menar dock läkaren här att jag bara kan skickas hem om CT:n ser okej ut.
 
Så - 20 månader utan sjukhus-  inte psyket iallafall denna gången. Dessutom så avslutar jag min semester med en sjukskrivning-  grattis! 
 
Och bäst av allt - FULLSTÄNDIG HJÄRNVILA! Ingen telefon,  TV, skärm, musik, böcker och vad fan som helst närmsta dagarna. Herregud 😂😂
 
 
PS helt sjukt är jag nog inte, för tro på fan att jag redan låtit Ramses irritera skiten ur mig. Fattar inte vad det är för fel på mig?
 

Kommentera här: