Kanonhelg!

Har haft en helt underbar helg, trots för att det varit riktigt sommarväder och jag har suttit inne och pluggat.
 
Det har blivit några långa promenader med nära och kära och naturligtvis har jag tillbringat 80% av min vakna tid tillsammans med Ramses. Hade inte S ringt och stört på lördagseftermiddagen, så hade vi legat med varandra. Han vill chilla fram tills sin sista tenta nästa vecka. Fair enough! Han mummlade också något om att han ville snacka efter sitt prov, men när jag blev så där hyperaktiv och nyfiken som bara jag kan bli, så backade han och blev ännu mer vag.
 
Jag har min sista (förhoppningsvis) matteexamen på fredag, så kan jag ta sommarlov. I helgen blir jag också med katt och så ska jag ÄNTLIGEN täcka över alla fula ärr och dumma mani-tatueringar med en ny fin (:
 
Fick resultatet på Högskoleprovet också, det gick faktiskt nästan precis som jag hade tippat. Själv trodde jag att jag skulle hamna någonstans mellan 1,1-1,2. Slutresultatet blev 1,6 på verbala och 0,5 på kvantitativa, totalt 1,05. Inget Karolinska på mig till hösten alltså, men jag är nöjd ändå. Sist jag tog det fick jag totalt 0,3 och hade 3/80 på matten, denna gången fick jag 30/80 på mattedelen. Det finns alltså hopp, så det är bara och köra på till nästa vår. Ramses var förövrigt väldigt glad för att det gick så dåligt, något han bad om ursäkt för :)
 
Årets första halvår har varit så galet intensivt och sista veckan har jag bara haft lust att slänga huvudet in i väggen. Men snart är allt över och belöningen blir stor.
 
Slutspurten.

Kommentarer:

1 Marielle:

Hej!
Längesen jag läste några bloggar överhuvudtaget. Jätteintressant att se hur du har det!
// Marielle

Svar: Länge sen jag kikade in oss dig också!Ska försöka att få in rutin på det igen! :)
Kramar
Baltazar

Kommentera här: