Snart Svea

Det här året har gått alldeles för fort. Går mest runt och är negativ hela tiden. Saker och ting med Ramses rullar på, vi hade faktiskt ett ganska fint samtal för någon vecka sen - trodde jag iallafall. Jag har haft det på känn länge och nu fått det bekräftat (från sekundärkällor i rättvisans namn) att han inte är helt ärlig med mig. En struntsak kan tyckas, men för mig är det en dödssynd och av den grunden har jag bestämt mig för att gå tillbaka till 2016 - att vara krogpolare med honom.
 
Förra veckan övade jag på Högskoleprovet - fick 1.7 på den verbala delen, men endast 0.6 på den kvantitativa. Det ger mig ett totalt resultat 1.15 - långt ifrån de 1.70 jag behöver alltså. Så denna vecka har jag läst tips och trix, har fått insikt i några grejer, skulle jag ta det igen nu skulle jag tippa på att jag hamnar på ca 0,8 på den delen av provet. Jag behöver komma upp i ca 1,5 på mattedelen för att få det jag behöver. Men jag ger inte upp och jag kan ha tur också. Dessutom är det första gången på 10 år jag tar provet och sist fick jag 0,3 - det är ju en tröst. Ramses har lovat att nöta in lite matteregler i mitt huvud i helgen.
 
Annars så. Det hände en grej förra måndagen - eller måndagen innan det, kommer inte ihåg. Ingen galen sak, men det triggade igång något utan tvivel. Sen dess får jag inte sova och om jag somnar så väcks jag att helt jävliga mardrömmar och i vaket tillstånd kan jag inte sluta tänka på det. Men det känns bättre nu och igår skrev jag ner precis allt hur jag kände - det blev över 4000 ord - nästan lika mycket som min kandidatuppsats!
Efter Högskoleprovet ska jag ta tag i det här. Tiden är inne nu.

Kommentera här: