Blä

Det är väl ungefär så veckan så långt kan beskrivas, även om det bara är onsdag.
 
Vet inte om det är sömnbrist eller att jag bara är pisstrött på mitt jobb eller alla jävla problem hemma eller att min mens har hoppat helt ur av kontroll. Kanske det är vädret? Hoppas på att det här bara är en vanlig höst dipp.
 
Försov mig 1,5 timma i morse och klarade på något mirkulöst sätt att bara komma 25 minuter för sent till jobbet, det gick dock inte obemärk förbi.
 
Matteläraren bestämde sig för att tidigarelägga nästa prov, så vi har bara swishat förbi två kapitlen på mindre än en vecka - även om jag fick ett okej betyg förra gången (75%), så tvivlar jag på att det går lika bra nästa. Det är lite dumt, för dessa prov räknas egentligen inte sååå mycket, men efter heldagstentan i februari - om det då står mellan 2 olika betyg, då är det resultaten från dessa småprov som avgör.
 
I jobbsökarfarten igen. Har hittat en tjänst jag verkligen vill ha, men tvivlar. Över 50 sökta jobb i år och bara 1 intervju! Därför kontaktade jag mitt gamla universitetet i dag, behöver nya ögon att se på mina ansökningar. De har tydligen fått en ny anställd som är långt i från lika välvillig och underbar som den förra. Nu har man tydligen inför en tvåtermins-gräns - vilket betyder att jag inte får hjälp det. Lite dumt, med tanke för att snitttiden för att hitta ett relvant jobb med min utbildning ligger på lite över 2 år.

Förra året gick jag ner till Arbetsförmedlingen och frågade om samma hjälp och det är ganska uppenbart att jag inte ligger innanför deras målgrupp. Jag blev skickad till en kurs, där man lärde sig att skriva CV med fokus på rättskrivning och strukturering. Vidare fick vi höra att det alltid är en bra idè att komma på en jobbintervju med hela och rena kläder (!!) och kanske viktigaste av allt påpekades att det viktigaste på ett CV är att skriva sitt namn och att de kontaktuppgifter man lämnar är uppdaterade!!!!
 
Nu spyr jag bara galla. Säger till mig själv att det är hösten. Det är alltid hösten. Du har fixat ett år nu utan sjukdom och den arbetdsbörda du har nu är faktiskt lägre än någonsin. Inte låta det här ta över, inte måla fan på väggen och ta ut förlusten i förskott. DET GÅR!
 
Men just den här veckan har jag bara lust att be hela världen dra åt helvete.

Kommentera här: