Veckoplan

Jag hade en egentligen en ganska bra veckoplan denna vecka.
 
Måndag: Skola + extrajobb + jobb
Tirsdag: Skola + jobb
Onsdag: Jobb + fika med Y
Tordag: Jobb + skola + öl med Mo
Fredag: Jobb + öl med A
Lördag: Flytt+ stickning + julbord.
 
Men så igår när jag var typ 50 meter från A's hus, på väg att möta Y, så ringde A och frågade om jag ville bli med ut och dricka öl med honom och Mo.
 
Så allt slutade med att jag, A, Mo och Y och Y's rumskamrat C hamnade på F&R, där vi drack öl och te i flera timmar (märklig kombination när jag tänker efter, haha). Mo uppför sig som vanligt sjukt konstigt när namnet 'Kh' och 'N' kommer på tal (först nämnda klarar han inte av, sistnämnda är han bara svartsjuk på). Så jag tog tillfället i akt att plåga honom lite. Taskigt kanske, men jag tycker ändå att man kan uppföra sig. Det är långt i från alla i min bekantskapskrets som jag inte har mycket till övers för, men jag uppför mig lik förbannat.
 
Mo, Y och C kravlade sig hem runt 10-snåret, medans jag och A blev kvar och satt och smuttade på den lilla öl som var kvar i glaset i över en timma.
 
Jag känner egentligen A genom Mo (på den tiden jag och Mo fortfarande var tajta och han inte var så förbannat svartsjuk/besviken på att känslorna inte var besvarade). Från början var det meningen att vi skulle vara i språktandem (jag lär honom engelska, han skulle lära mig arabiska), men det där gick egentligen aldrig så bra, haha! Alldeles för ofokuserade och alldeles för mycket att prata om. Med tiden har det här utvecklats sig till en något mer, jag vet inte vad jag ska kalla det. Jag skulle inte säga att vi känner varandra på ett sånt sätt att man har koll på varandras släktträd och livs-tidslinje. Det är mer djupare än så. Jag tycker A är helt fantastisk att snacka med för att han är så religiös, men samtidigt så pragmatisk och öppensinnad. Det är en högst ovanlig kombination religioner på tvärs.
 
Vi kanske inte pratar om specifika problem i livet, men mer tankar och funderingar. För någon vecka sen hade vi en lång och intressant diskussion om livet efter döden. Så, det blev en fin kväll och bäst av allt, nu har jag ledigt från sociala aktiviteter helt till på lördag, hahaha!
 
Kom hem runt midnatt och trots två öl, knaprade jag i mig anti-psykotiskan. Det är något jag har kommit underfund med sista året - hellre en jävla baksmälla från den kombon än ingen sömn alls.

Idag kommer resultatet från förra matteprovet, jag tror det gick bra.

Kommentera här: