10 mars

När man lever i ett skattefinansierat sjukvårdssystem, så kan man dra slutsatser om hur viktigt en läkare bedömmer din vidare vård, baserat på hur lång tid det kommer att ta för dig att få tid hos spesialist.
 
Jag har nu fått tid till undersökning och utredning hos gynekolog inom två veckor. I brevet beklagade man den långa väntetiden och informerade om att om det blir någon ledig tid innan dess, så kommer jag att prioriteras.
 
Därefter tar det ca 2-3 veckor innan provsvaren kommer, jag hoppas att det här kan vara undanstökat innan påsk.
 
Sista dagarna har visat hur skör jag fortfarande är. Jag har gjort absolut allt jag inte borde göra. Värst av allt kanske är självmedicineringen och sömnbristen och smygdrickandet, humöret har heller inte varit så mycket att hänga i granen. På fredag ringde jag in och sjukskrev mig - årets första!
 
I går vad jag över på middag hos Kh och då bestämde jag mig för att det här blir min absolut sista självömkningsdag. Jag har slappat alldeles för mycket sista och jag ska inte måla fan på väggen. Det hjälper mig inte, speciellt inte om det skulle visa sig att det inte är något fel.
 
Så, nu ska jag sätta mig när och betala räkningar, slänga iväg timrapportering,se på film och kanske börja skriva några jobbansökningar.
 
Dessutom ska jag kolla på resor, jag måste åka iväg någonstans i påsk jag behöver det.

Kommentera här: