De små sakerna i livet.

På min arbetsplats började vi med vinlotteri för ca 1 år sedan. Jag har aldrig egentligen sett poängen med ett vinlotteri, men insåg efter en stund att det handlar nog mer om det sociala. Att folk från olika avdelningar faktiskt samlas varje fredag och lär känna varandra, Jag deltog i vinlotteriet i två månader, innan jag började ana att det låg en hel del hundar begrava. I snart ett år är det endast folk från ledning som vunnit och vid flera tillfällen har det vunnit flera gånger på en och samma fredag (vilket luktar illa eftersom att man bara får köpa en lott var). Så jag gav och har högljutt pratat om att hela lotteriet är riggat, jag har aggiterat och provocerat - men ingen har lyssnat på mig.
 
Förra fredag började min chef dock häva ur sig samma typ av anklagelser som mig och på något underligt sätt hade jag i slutet av denna diskussion blivit övertala att återigen börja betala min andel till lotteriet. Därför började jag nästan hoppa och dansa när jag fick ett sms från min man, som berättade att jag faktiskt vunnit denna vecka.
 
Ibland är det de små sakerna i livet som verkligen ger glädje och motivation, i detta fallet att vinna en flaska skitvin.

Kommentera här: