al-ham'du'lillah!

Fredag kl 06:00 lämnade jag in min c-uppsats! Innan hade jag varit på mitt riktiga jobb och efter inlämningen traskade jag återigen ned till det samma jobbet. Efteråt firades presationen med sushi från min favoritrestaurang.
 
Men hade kunnat trott att allt skulle vara frid och fröjd nu. Min efter att jobbat med både uppsats och på min avlönade jobb i vecka och knappt sovit något, bestämde jag mig för att på lördagen bara ligga i sängen och slappa. Det fick min bättre hälft att balla ur totalt.
 
Nu vet jag inte helt vad som händer, han har inte pratat med mig sedan lördag och gör allt för att jävlas och psyka mig. Jag vet att det låter barnsligt, men det är hans sätt att bråka på. Jag skriker och kastar saker in i väggen, han psykar och jävlas. Antar att vi bägge sitter i sandlådan. Problemet är att vi är lika tjuriga och envisa bägge två, så jag tvivlar på att detta kommer få en lösning inom en snar framtid.
 
På onsdag skulle vi egentligen rest till Nord-Irland för att hälsa på hans mamma och pappa som är på genomresa där, men jag vet faktiskt inte vad som händer nu. Försökte avboka resan tidigare idag, men den är icke omboknings eller avbeställningsbar - men det var jag väl innerst inne medveten om när vi impulsivt köpte biljetterna förra veckan. För min del spelar det egentligen ingen roll, jag har tenta nästa måndag som jag måste plugga till och det ska tydligen bli 25grader varmt här också den kommande veckan - något som hör till ovanligheterna. Så, jag kan gott stanna hemma, svider dock att återigen ha slösat bort löjligt mycket pengar på flygresor jag inte kan utnyttja, men det får väl ses som en framgång att jag faktiskt inte var sjuk när jag gjorde det denna gången.
 
Bloggen kommer bli bättre uppdaterad nu framöver efter att jag är färdig med universitetet.
 
 

Kommentarer:

1 Polär Marielle:

Oj, vad jobbigt för er. Jag skulle bli väldigt besviken om jag sett framemot en resa och den inte blir av.
Kram och hoppas allt löser sig, speciellt eran osämja!

Svar: Tack :) Vi löste det efter några dagar. Nu är allt frid och fröjd igen. Problemet är att allt blir så intensivt när vi börjar bråka, men vi jobbar på de :)
Ido

Kommentera här: