Hektisk vecka

Sista veckan har minst sagt varit hetiskt, det är så jag tycker om att ha det. Men igår, började jag att bli riktigt gnälligt, har under den sista veckan helt vänt på dygnet och sovit alldeles för lite. Igår märkte jag verkligen hur sliten och instabil jag var i humöret.
 
Så en kort uppsumering
 
Tisdag: Tenta. Skulle efteråt ut med några kursare, men springer in en gammal och kär vän. Blir helt kanakas mot slutet. Ankommer hem ca kl 04:00
 
Onsdag: Känner att jag har så mycket tid, så bestämmer mig för att ta en dag ledigt. På börjar min andra promilledag.
 
Torsdag: Två vänner från Italien och Frankrike är på besök i stan. Bjuder in dem på middag. När det är dags för dem att tänka på refrängen, antar vi att klockan är typ 22:00, men det visar sig vara närmare 02:00
 
Fredag: Stora och städ och flytta in dagen. I och med att jag var inlagd i nästan två månader och endast pluggat sen jag kom ut - så var det nu dags att flytta in på riktigt (vi flyttade till vår nya bostad mens jag var inlagd) Vi har också fått mögelproblem. Vi var uppe och städa till 04:00
 
Lördag. Mitt gammla kollektiv hade reunionen. Kom hem kl 05:00 på¨natten.
 
Söndag: Städ / slappdag. En kompis som är från Tjeckien kom över på besök. Hon stannade till 03:00
 
Måndag: STRESS!  STRESS! STRESS! Sov inte en blund. Började morgonen med att gå ned till Myrorna med kläder. Sätta in pengar på banken. Växla pengar. Fika med en kompis. Tvätta. Psykologsamtal. Skriva ut boardingpass. Posta brev som jag borde postat för länge sen. Ringa farfar. Ringa pappa. Överklaga mitt tentabetyg. Packa.
 
Och någonstans mitt i allt detta så blev jag och min man sams - för att sedan bli riktigt osams. Vi har inte samma syn på att packa och organisera. Han tycker jag har ett alldeles för stort kontrollbehov - jag tycker han är alldeles för Hakuna Matata. Dålig kombination - när mitt humör börjar tryta.
 
Nu ska vi bege oss ned till flygbussen. Om ca 18 timmar är vi i USA. Det är blandade känslor. Jag hade egentligen lust att vara hemma i jul. Men det skall bli roligt att träffa min mans familj igen.
 

Kommentera här: